17-11-2018: Hercules JO13-2 – CDW JO13-2

Door cdw-archive op om

Wedstrijdverslag door Thijs en drs. E. Vijfje.

Afgelopen zaterdag vertrokken wij om 7.30 uur naar Utrecht om daar tegen de plaatselijke Hercules O 13-2 te spelen. Jayden en Jochem zijn nog geblesseerd en Floris was vanuit Spanje een cruise aan het maken.

Na de warming up begon de wedstrijd en we wilden de stijgende lijn van de afgelopen weken vasthouden.  Het ging op en neer en beide teams wilden vandaag niet verliezen. Helaas voor ons was het Hercules die in de 20e minuut het net wist te vinden en stonden we met 1-0 achter. We gingen op zoek naar de gelijkmaker en na 25 min was het David die koel de 1-1 binnen kon schieten na een pass van Thijs. Even later floot de scheids voor de rust.

Na wat aanwijzingen van coach Leon gingen we verder op jacht naar de winst inmiddels was Jens al geblesseerd afgehaakt en hadden we geen wissels meer. Maar al na 3 minuten wordt Jelle door Thijs aangespeeld en schiet op de goal en helaas voor ons wordt de bal van de lijn gehaald. Hercules staat onder druk en Jelle heeft weer een kans maar wordt door de keeper gestopt. 10e minuut schot Thijs en weer redt de keeper. In de 13e minuut pakt Jelle de bal af van een verdediger en knalt op de goal dit keer krijgt de keeper de bal niet onder controle en spits Thijs is er als de kippen bij om de bal over de lijn te schieten bam 1-2 !!!!. Na deze goal heeft CDW de overhand maar tot ieders verbazing en waarschijnlijk ook van de speler van Hercules maken ze in de 20e minuut weer gelijk 2-2. Wie ging er deze pot winnen CDW of Hercules. Bij CDW namen de krachten en concentratie af en Hercules was ook niet echt de betere ploeg. Maar helaas valt de in de 25e minuut de onverdiende 3-2 aan de verkeerde kant.

Het was een sportieve wedstrijd maar helaas gaan we met een onverdiende nederlaag weer terug naar Waik.

Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.

Joey

Duke- Leonard- Job- Lars

Jelle-Willem-Joep-Jens

Rida-Thijs-David