24-11-2018: Kampong JO13-2 – CDW JO13-2

Door cdw-archive op om

Wedstrijdverslag door David.

Zaterdag 24 november moest een gehavend CDW JO13-2 voetballen in Utrecht tegen een compleet Kampong JO13-2. Het was nog even spannen voor trainer Léon of er genoeg spelers beschikbaar waren voor de wedstrijd. Jochem en Jayden zijn nog geblesseerd. Jens afwezig en de afgelopen week waren Rida en Duke ziek. Rida was gelukkig weer zover hersteld dat hij kon voetballen.

Gelukkig kon Jasper van de JO13-1 ons helpen. Jasper is herstellende van een knieblessure en dit worden weer zijn eerste minuten op het veld.

Na de gebruikelijke ‘bespreking’ en korte warming up zijn de jongens klaar voor de wedstrijd. Dat denk je dan ……… Rida en Léon zitten nog niet in de dug-out of Kampong heeft al gescoord! Na dit doelpunt pakken de jongens het goed op. CDW komt beter in hun spel en de jongens beginnen elkaar te vinden. Een mooie aanval over rechts met Lars, Jelle en Willem die uiteindelijk Floris diep stuurt en Floris scoort dan ook de verdiende gelijkmaker.

Verder zien we nog een dubbele één twee tussen Jasper en David waarbij David de pech heeft dat de keeper van Kampong nog net met zijn vingertoppen de bal uit de verre hoek kan tikken. Ook pogingen van Jasper en Thijs gaan er niet in. Achterin houdt Joey met Leonard, Job, Lars en Joep goed stand. Eind van de eerste helft komt Kampong weer meer in de wedstrijd en scoort met een afstandsschot de 2 – 1. We gaan rusten met een 2 – 1 achterstand.

De tweede helft laat een heel ander CDW JO13-2 zien. Je merkt dat de eerste helft heel veel kracht heeft gekost. Jasper valt na een aantal minuten uit, omdat hij toch weer last krijgt van zijn knie.  De andere jongens kunnen het niet meer volhouden: het kaarsje brand langzaam op! Joey heeft nog een aantal goede reddingen, maar kan ook niet voorkomen dat Kampong nog vijf keer scoort.

Ondanks dat we verloren hebben, hebben we een goede eerste helft gespeeld waarbij de jongens gezocht hebben naar voetballende oplossingen, mooie één tweetjes en ‘vechtlust’ voor elke bal.

Einduitslag: 7 – 1

U mag deze HTML tags en attributen gebruiken: