CDW JO13-2: de bekerwedstrijden

Door cdw-archive op om

Het CDW team JO13-2 is dit seizoen samengesteld uit het oude JO12-2 met aanvulling van Leonard (vanuit de JO12-1) en Jayden (nieuw bij CDW). In totaal zestien spelers. Een grote groep, maar tijdens de eerste trainingsweken is al gebleken dat we iedereen nodig hebben.

01-09-2018: DOSC JO13-2 – CDW JO13-2

Onze eerste bekerwedstrijd was direct tegen een onbekende tegenstander. Aangezien alle tegenstanders ook voetballen in de tweede klasse is het voor het team een mooie graadmeter om te kijken hoe het staat met de jongens als team. Het was even puzzelen voor een opstelling, maar de meeste jongens konden spelen op hun oude positie. De nieuwelingen Leonard en Jayden konden ook voetballen op de posities waar ze gewend waren om te voetballen.

Over de wedstrijd zelf kunnen we kort zijn. DOSC heeft deze wedstrijd verdiend gewonnen met 6 – 3. Na een twee nul achterstand kwamen we goed terug tot 2 -2 door doelpunten van Floris en Thijs. Na de rust bouwde DOSC hun voorsprong uit naar 6 – 2, waarna David met een mooie vrije trap de eindstand van 6 – 3 op het bord schoot. Uitschieter vandaag was wederom onze keeper Joey. Na de uitstekende oefenwedstrijd tegen Houten JO13-2, was Joey vandaag weer de beste van het veld.

Einduitslag: 6 – 3

08-09-2018: CDW JO13-2 – MSV JO13-2

Op deze vroege zaterdagochtend speelde de JO13-2 zijn tweede bekerwedstrijd tegen MSV JO13-2 uit Montfoort.  Net als tegen DOSC bepaalde de tegenstander de wedstrijd. Door wederom goed keeperswerk van Joey werd er de eerste – en tweede helft niet gescoord door MSV. Een aantal keer hadden we het geluk dat de paal en lat werd geraakt. Aangezien wij zelf ook geen kansen konden benutten bleef het bij 0 – 0.

Einduitslag: 0 – 0

15-9-2018: HDS JO13-1 – CDW JO13-2

Onze derde en laatste bekerwedstrijd was tegen HDS uit Leersum. Onze keeper Joey was helaas afwezig, maar werd goed vervangen door speler Jens. De wedstrijd zelf was net als de twee voorgaande wedstrijden in het voordeel van de tegenstander. Halverwege de eerste helft stonden we al met 3 – 0 achter. In de tweede helft maakten Thijs (vrije trap) en Willem (kopbal) de doelpunten voor CDW. Er hadden nog een paar meer gekund, maar het vizier en het overzicht van een aantal jongens stond nog niet op scherp.

Einduitslag: 6 – 2

Tijdens de wedstrijden gingen een aantal dingen goed, zoals het zoeken naar voetballende oplossingen; we hebben een aantal leuke aanvallen gezien. Maar er zijn natuurlijk ook aandachtspunten waar we de komende weken weer hard aan gaan werken, zoals het aannemen, passen en trappen, afronden en natuurlijk de felheid. Afgelopen week stond in het AD een interview met Royston Drenthe, waarin de oudvoetballer van Feyenoord en Real Madrid zei: ‘Voetbal is geen mietjessport. Je moet altijd volle bak gaan.’ En dat is iets wat de JO13-2 nog moet leren!

U mag deze HTML tags en attributen gebruiken: